آخرین اخبار
کد مطلب: 80487
پدافند هوايي کامل‌تر شد/ شکار در ارتفاع بالا با موشک «صياد ۳»+تصوير
تاریخ انتشار : 1393/06/08
نمایش : 1507
نخستين تصوير از موشک جديد پدافند هوايي «صياد ۳» منتشر شد.
 
 به گزارش سلام لردگان- طي ماههاي اخير شاهد رونمايي و توليد انبوه موشک صياد2 به عنوان يکي از جديدترين سامانه‌هاي موشکي پدافند هوايي بوديم؛ موشکي با سوخت جامد و برخورداري از «سامانه هدايت ترکيبي» و «امکان رديابي خودکار و مستقل» که با مدل پاتريوت آمريکايي قابل مقايسه است.
 

خط توليد موشک صياد2

صرف نظر از برخي شباهت‎هاي ابعادي و عملکردي موشک صياد-2 و پاتريوت و اينکه مأموريت هر دو سامانه در وهله اول دفاع از تأسيسات ثابت و راهبردي است، پرتابگر دو سامانه نيز شباهت بسيار زيادي به هم دارند.

لانچرهاي 4 فروندي موشک صياد2

اين پرتابگر شامل 4 محفظه مکعب مستطيلي است که به صورت 2*2 روي کاميون قرار گرفته است.

با بکارگيري موشک صياد2 در سامانه موشکي برد بلند پدافند هوايي S200، اين سامانه از توان مقابله با اهداف ارتفاع پست، هواپيماهاي بدون سرنشين، موشک هاي کروز و بالگرد نيز (بدون اينکه بخواهد از موشک هاي اصلي خود استفاده کند) برخوردار شد که اين تلفيق در قالب پروژه «تلاش» شکل گرفت.

سامانه آماده به شليک موشک صياد 2

از طرف ديگر با طراحي، ساخت و تست موشک جديد صياد3 که بنا بر اطلاعات قبلي مي تواند عليه اهداف با ارتفاع بالا و برد بلند استفاده شود، سيستم پدافند هوايي کشور در حوزه تهديدات ارتفاع بالا نيز غني تر شده و در کل، چرخه پدافندي را در 3 رده ارتفاع پست، متوسط و بالا کامل مي‌کند.

اين موشک که به نظر مي رشد بُردي در حدود 200 کيلومتر داشته باشد، در قالب پروژه «تلاش3» در روز 31 شهريور ماه (آغاز هفته دفاع مقدس) رونمايي خواهد شد.

موشک صياد 3

صياد3 در روزهاي اخير، با موفقيت تست شده است.

امير فرزاد اسماعيلي نيز روز گذشته از اولين تست موشک سامانه باور 373 خبر داد که به اين ترتيب و با توجه به نمايش سامانه راداري باور، بايد منتظر عملياتي شدن اين سامانه پدافندي برد بلند در آينده نزديک باشيم؛ اتفاقي که پدافند هوايي کشور را در هر 3 حوزه ارتفاع پست، متوسط و بالا، آماده مقابله با هرگونه تهديدي خواهد کرد.
منبع. فارس

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس